Nomineringarna till 100-wattaren är klara

Intresset för årets reklamtävling, 100-wattaren har varit stort. Över 200 bidrag skickades in. Fyra jurygrupper har valt ut 70 kampanjer som tävlar om förstapriset. Nytt för i år är den internationella klassen.

I 100-wattaren tävlar kampanjer inom kategorierna konsument- samhälls- och producentreklam. Det delas även ut hederspris för långsiktig varumärkesvård i var och en av dessa kategorier. Nytt för i år är den internationella tävlingsklassen.

Reklamtävlingen fokuserar på och belönar effekten av kampanjerna.

Årets prisutdelning går av stapeln den 14 november i Stockholms stadshus. Anmälan till festen görs senast den 6 november.

Bifogat är listan med samtliga 70 nominerade bidrag.

Det går även att läsa om de nominerade bidragen i bilagan som medföljer Dagens Industri idag, tisdag 16 oktober.

Mer information om 100-wattaren: http://www.100wattaren.com/ Anmälan till festen: http://www.100wattaren.com/?id=20 Pressbilder: http://www.100wattaren.com/index.php?id=18

För mer information kontakta: Elisabeth Thörnsten, projektledare 100-wattaren, e-post elisabeth.thornsten@annons.se telefon 08-545 252 34

Anna Lindström, pressansvarig, Sveriges Annonsörer, e-post anna.lindstrom@annons.se telefon 0763-40 99 20

100-wattaren är reklamtävlingen som premierar reklamkampanjer som gett effekt. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och Dagens Industri. För den internationella klassen är International Advertising Association, IAA, en samarbetspartner. Tävlingen stöds av Sveriges Reklamförbund.

Om oss

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på www.annons.se Sveriges Annonsörer arrangerar även tävlingen 100-wattaren, vars pressrum du hittar här: http://news.cision.com/se/100-wattaren