Occasion ska maxa 100-wattaren

Den 15 augusti öppnar inlämningen till årets 100-wattare som går av stapeln den 29 november på Stockholms stadshus. Ny produktionspartner till tävlingen i år blir Occasion. Byrån har tidigare producerat bland annat Guldägget samt flera andra awards och branschgalor.

– 100 wattaren är enormt viktig för oss och hela branschen, då den fullt ut fokuserar på att belöna den effekt som kunderna söker. Därför känns det både tryggt och spännande att jobba tillsammans med en så vass partner som Occasion, säger Ulf Hermansson Samell, marknadschef och ansvarig för 100-wattaren på Sveriges Annonsörer.

På Occasion ser man redan fram emot årets gala.
– 100 wattaren är ett av de finaste branschpriserna man kan vinna och det ska bli en ära att få vara med och skapa en minnesvärd gala för alla tävlande och gäster. Vi ser fram emot en kväll då hela branschen är samlad, spänning i luften och mycket glädje och stolthet, säger Ola Bringle, Creative Director på Occasion.

100-wattaren 2018 öppnar för inlämning av tävlingsbidrag den 15 augusti. Årets nominerade bidrag presenteras den 23 oktober och vinnarna av 100-wattare (”Guld”), 75-wattare (”Silver”) och 50-wattare (”Brons”) i respektive kategori samt årets nyhet 100-fattaren, som belönar effekten av att ta ansvar presenteras den 29 november i Stockholms Stadshus.

Arbetsgruppen består av:
Sveriges Annonsörer
Ulrika Strallhofer – Projektledare Event
Matilda Nordfeldt – Projektledare Kommunikation
Ulf Hermansson Samell – Marknadschef
Tero Marjamäki – PR

Occasion
Kim Ameln – Projektledare
Louise Berg – Produktionsledare
Ola Bringle – Creative Director
Andreas Lewandowski – Art Director

Om 100-wattaren
100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och startade redan 1990. Läs mer på  100wattaren.se

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta
Tero Marjamäki, kommunikationsansvarig, Sveriges Annonsörer
0736- 53 71 36, tero@annons.se

Om Sveriges Annonsörer
Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Läs gärna mer på www.annons.se.

Den 15 augusti öppnar inlämningen till årets 100-wattare som går av stapeln den 29 november på Stockholms stadshus. Ny produktionspartner till tävlingen i år blir Occasion. Byrån har tidigare producerat bland annat Guldägget samt flera andra awards och branschgalor.

Ola Bringle, Creative Director på Occasion