Påminnelse: Inbjudan till AdDay 2018 - så kommunicerar du effektivt

Den 25 april bjuds media och influencers in att närvara på årets inspirationsdag för kommunikationsbranschen, AdDay. Inspirerar under dagen gör branschledare och disruptörer som flyttar fram gränserna för svensk kommunikation.

Några axplock ur programmet:

• 09:45-10:15. Hélène Barnekow // Vägen mot ett nytt Telia.
    Sverige är ett av världens mest uppkopplade länder där Telia vill bryta ny mark, förnya och skapa tjänster som berör miljoner kunder.
  • 10:00-10:30. Robin Teigland // Storyn om startup-Sverige.
    Med ett pulserande entreprenöriellt ekosystem har Stockholm fått en status som en av världens mest framgångsrika startup-hubbar. Robin Teigland presenterar faktorerna bakom framgången.
  • 10:30-11:00. Ahmed Abdirahman // Skriver en ny historia om Sverige.
    En av Sveriges främsta Supertalanger och grundare av Politikerveckan i Järva. Med pionjäranda, engagemang och uthållighet vill Ahmed Abdirahman skapa en helt ny berättelse om Sverige som äntligen innefattar alla invånare.
  • 11:30-12:00. Leif GW Persson // Bygger ett varumärke i brott.
    Hör Leif GW Persson, Sveriges nestor inom kriminologi, dela med sig av höjdpunkter från en lång karriär och hans syn på framtiden.
  • 13:45-14:15. Per Carleö // Att transformera ett varumärke.
    Få lär ha missat den varumärkesresa Volvo Cars gjort under de senaste åren. Volvos marknadsdirektör Per Carleö kommer att dela med sig av sina erfarenheter och lärdomar från denna makalösa resa.

AdDay
Plats: Downtown Camper, Brunkebergstorg 9, Stockholm
Datum & tid: Onsdagen den 25 april, klockan 08.00-14.00.

Mer information och hela programmet med samtliga inspiratörer finns på AdDay.se.

För pressackreditering: Tero Marjamäki, tero@annons.se, 073 653 71 36
Anmäl gärna din närvaro så snart som möjligt, allra senast 24 april. Har du redan anmält din närvaro behöver du inte göra det igen.
Intervjumöjlighet med talare finns på plats.

AdDay (tidigare Stora Annonsördagen) arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer sedan 2002 för marknadschefer och företagsledare och är branschens största inspirationsdag. Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag.