Patrik Riese är ny ordförande i Annonsörkommittén

Patrik Riese, marknadsdirektör på General Motors Norden övertar nu ordförandeskapet i Sveriges Annonsörers Annonsörkommitté efter Mats Wester från GE Money Bank. På höstens agenda står lanseringen av Reklamombudsmannen högt.

Annonsörkommittén består enbart av representanter från Sveriges Annonsörers medlemsföretag. Kommittén är organisationens verkställande utskott och fungerar som ett rådgivande organ för styrelsen som träffas var åttonde vecka.

Patrik Riese har varit medlem i Annonsörkommittén sedan 2005 och tar nu över som ordförande. Kommitténs syfte är att diskutera och driva på de övergripande branschfrågor som inte hanteras av de tretton mer nischade mediekommittéerna.

- Min styrka som ordförande är att jag har bred erfarenhet av marknadsföringsfrågor, från en mycket konkurrensutsatt och marknadsföringsintensiv bransch, nämligen bilindustrin, säger Patrik Riese.

Annonsörkommitténs viktigaste fråga i höst är att stötta lanseringen av Reklamombudsmannen på bästa möjliga sätt.

Läs mer om Sveriges Annonsörers kommittéer här: http://www.annons.se/?get=content&action=view&id=127-114 margareta.kylberg@annons.se , telefon: 08-545252 37 eller 0705-24 57 55.

För mer information:
Margareta Kylberg, medierådgivare Sveriges Annonsörer, E-post

Om oss

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på www.annons.se Sveriges Annonsörer arrangerar även tävlingen 100-wattaren, vars pressrum du hittar här: http://news.cision.com/se/100-wattaren