Pressinbjudan till årets stora inspirationsdag – AdDay

25 april går årets stora inspirationsdag för kommunikationsbranschen av stapeln. Totalt kommer över 30 inspiratörer att delta och dela med sig av sina tankar kring marknadsföring och kommunikation.

Under dagen kommer internationella såväl som nationella inspiratörer från företag som Klarna, Volvo, Tretorn, Mackmyra, Ica, Electrolux och NK att dela med sig av sin syn på marknadsföring, innovation, kommunikation och entreprenörskap.

Det kommer även vara disruptörer och samhällsförändrare som Joel Hellermark som revolutionerar utbildning med AI, Ahmed Abdirahman som skriver en ny historia om Sverige, Barakat Ghebrehawariat om teoriångest och Sandra & Daniel Kvist som utmanar företag att våga vara värdestyrda.

Mer information och hela programmet med samtliga inspiratörer finns på AdDay.se.

För pressackreditering: Tero Marjamäki, tero@annons.se, 073 653 71 36
Anmäl gärna din närvaro så snart som möjligt, allra senast 24 april.
Intervjumöjlighet med talare finns på plats.

AdDay
Plats: Downtown Camper, Brunkebergstorg 9, Stockholm
Datum & tid: Onsdagen den 25 april, klockan 08.00-14.00.

AdDay (tidigare Stora Annonsördagen) arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer sedan 2002 för marknadschefer och företagsledare och är branschens största inspirationsdag. Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag.