Sveriges Annonsörer fördubblar sitt aktieinnehav i Outdoor AB

Företaget Outdoor Impact AB ägs av JCDecaux och Clear Channel tillsammans med Sveriges Annonsörer. För att stärka annonsörernas inflytande på marknaden för mätning av utomhusreklam fördubblar nu Sveriges Annonsörer sitt aktieinnehav i Outdoor genom köp avReklamförbundets andel och äger nu tre procent av aktierna i bolaget.

– Vi vill vara med och driva frågor om reklammätningar. Vi vill också vara med och säkerställa kvaliteten i mätresultaten. Det gör vi bäst genom att vara delaktiga i de företag som arbetar med mätningar, säger Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer.

För mer information kontakta: Anders Ericson, vd, Sveriges Annonsörer, E-post anders.ericson@annons.se telefon 0708-18 75 99.
Anna Lindström, pressansvarig, Sveriges Annonsörer, E-post anna.lindstrom@annons.se telefon 0763-40 99 20.

Om oss

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på www.annons.se Sveriges Annonsörer arrangerar även tävlingen 100-wattaren, vars pressrum du hittar här: http://news.cision.com/se/100-wattaren