Sveriges Annonsörer rekryterar Hans Nordlöv som rådgivare

Hans Nordlöv tillträder sin tjänst som rådgivare den 1 november. Sveriges Annonsörers medlemsföretag får tillgång till Hans expertkunskap och kan vända sig till honom med alla frågor som rör online marknadsföring.

Nu ligger fokus allt mer på de nya, avancerade system för webbanalys som möjliggör för annonsörerna att själva utföra relevanta mätningar för sin sökoptimering. Därmed får de full kontroll över sina online-investeringar och även det affärsmässiga resultatet. Helt klart kommer Hans i sin nya roll att kunna ge värdefulla bidrag till Sveriges Annonsörers medlemsföretag i en tid då ingen längre tvivlar på internets stora betydelse som medium för marknadsföring.

-Hans Nordlöv var ganska självskriven för rollen, han kan produkten och har jobbat med det här länge, säger Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer.

Sveriges Annonsörer erbjuder sedan tidigare rådgivningstjänster till sina medlemmar. Frågor rörande medieval, marknadsjuridik, byråval och kommunikationsstrategi finns i Sveriges Annonsörers tjänsteportfölj. Nu förstärker Sveriges Annonsörer sin rådgivande avdelning med Hans Nordlöv och det är inte otänkbart att man plockar in ytterligare kompetens framöver.

Pressbilder: www.annons.se/press

För mer information kontakta: Anders Ericson, vd, Sveriges Annonsörer, E-post anders.ericson@annons.se telefon 0708-18 75 99.

Anna Lindström, pressansvarig, Sveriges Annonsörer, E-post anna.lindstrom@annons.se telefon 0763-40 99 20.

Om oss

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på www.annons.se Sveriges Annonsörer arrangerar även tävlingen 100-wattaren, vars pressrum du hittar här: http://news.cision.com/se/100-wattaren