Sveriges Annonsörers nya internetrådgivare

Mikael Karlsson blir Sveriges Annonsörers internetrådgivare. Tjänsten erbjuds organisationens medlemmar som vill förbättra sin närvaro på internet. Som annonsör är det viktigt att ta kontroll över investeringarna och med Mikaels hjälp kan du steg för steg optimera dina insatser och därmed få ut maximal affärsnytta.

Mikael Karlsson är Sveriges Annonsörers senaste rådgivare inom internet. Förutom hjälp med sökordsannonsering, sociala medier och webbanalys kan du anlita Mikael för att ta fram bra strategier för din internetmarknadsföring, med tydliga mål och god resultatuppföljning.

Sedan augusti 2009 är Mikael Karlsson även ansvarig för KIA-index, branschens mätstandard för annonsbärande sajter. Mikael har lång erfarenhet från att arbeta med nya medier, analyser och nya affärsmöjligheter på internet. Några av de företag som tidigare anlitat hans tjänster är Aftonbladet, Eniro, Spray och Microsoft.

- Det här är en tjänst som många kommer att ha glädje av. Jag har redan ett flertal uppdrag på gång. Många tycker att det är svårt med utmaningar som exempelvis sociala medier och här kan jag hjälpa till. Annonsören kan anlita mig såväl för korta frågor och tips som för längre projekt, säger Mikael Karlsson, internetrådgivare Sveriges Annonsörer.

Bland Sveriges Annonsörers övriga externa rådgivare finns Max Apéria, byråvalsrådgivare, Ebba Horn och Susanne Arnborg, auditing och Peter Mackhé, researchrådgivare.