Temat på Stora Annonsördagen 2015 är spikat – nu lyfts blicken mot framtiden

Årets tema på Sveriges Annonsörers inspirationsdag 2015 – Stora Annonsördagen – är Marknadschefen 3.0. Dagen kommer att fokusera kring två huvudblock: hur du organiserar marknadsavdelningen år 2020, och hur framtiden för marknadskommunikation kommer att se ut.

Varje år samlas näringslivstoppar, marknadschefer och mediefolk på Stora Annonsördagen, för att inspirera och ge varandra ny kunskap inom reklam och marknadskommunikation. Stora Annonsördagen erbjuder nästa år samtal om framtiden för en bransch som omsätter drygt 65 miljarder kronor per år. Men ny typ av konkurrens i en globaliserad värld som krymper allt mer, nya typer av organisationer, nya digitala kanaler och drastiskt ändrade kundbeteenden påverkar i högsta grad marknadschefens roll.

Hoppet inför framtiden ligger bland annat i att ny teknisk utveckling och nya metoder ger marknadschefen ökade möjligheter att ta mer kontroll över varumärket, kundupplevelsen och den kritiska köpprocessen.

– Som marknadschefens bästa vän kommer vi alltid vara med och stödja våra medlemmar i vått och torrt. Många marknadschefer känner sig osäkra inför de snabba förändringar som sker idag inom de egna organisationerna och med den digitala utvecklingen. Att lyfta framtidsperspektivet inom dessa två områden på Stora Annonsördagen, för att inspirera och bidra med nya insikter, känns därför viktigare är någonsin för oss och våra medlemmar, säger Carolina Diniz, eventkoordinator på Sveriges Annonsörer.

Stora Annonsördagen 2015
Stora Annonsördagen organiseras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer och går av stapeln tisdagen den 10 mars på Grand Hôtel i Stockholm och gästas av cirka 400 personer från alla branscher i näringslivet och den ideella sektorn.

Biljetterna till Stora Annonsördagen 2015 kan bokas på Sveriges Annonsörers webbplats: www.annons.se/utbildning-event/stora-annonsordagen-2015

Pressbilder: Logotyp för SAD2015 + SAD med publik

Kontaktpersoner vid Sveriges Annonsörer
Carolina Diniz,
eventkoordinator, 08-545 252 37, 0707-68 94 07, carolina.diniz@annons.se
Erik Huss
, pressansvarig,
08-545 252 34, 0725-66 15 70, erik.huss@annons.se

Sveriges Annonsörers medlemmar står för hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation hjälper vi annonsörerna att arbeta effektivare och mer ansvarsfullt med reklam, media och deras varumärken. Sveriges Annonsörer fyller 90 år i höst och är världens största annonsörorganisation, med drygt 550 medlemsföretag. Läs gärna mer på www.annons.se

Temat på Stora Annonsördagen 2015 är spikat – nu lyfts blicken mot framtiden

Att inspirera och bidra till nya insikter för våra medlemmar känns viktigare än någonsin.
Carolina Diniz, eventkoordinator, Sveriges Annonsörer