Ariella Nisell ny kommunikationschef på Sveriges Arkitekter

Den 7 januari 2014 tillträder Ariella Nisell tjänsten som kommunikationschef på Sveriges Arkitekter. Hon kommer närmast från Gullers Grupp där hon jobbat som kommunikationsrådgivare i sju år.

-  Jag ser fram emot att jobba i en organisation som arbetar med en förändring i sin kommunikation. Mot min bakgrund från Gullers där jag jobbat mycket med strategiarbete för planering av PR- och kommunikationsinsatser tror jag att jag har mycket att bjuda på, säger Ariella Nisell.

Hennes uppdrag har varit för kunder inom både offentlig och privat sektor samt många stora medlemsorganisationer.

-  Jag har alltid varit intresserad av samhällsfrågor och där har arkitektur en given plats, säger Ariella Nisell.

För Sveriges Arkitekter är en person med Ariella Nisells kompetens och erfarenhet viktig

-   I en organisation som jobbar med opinionsarbete är det betydelsefullt att kommunicera med bransch, allmänhet och politiker. Högt på vår agenda nu står bostadspolitiken, den hållbara staden och att utveckla Sveriges Arkitekter som branschorganisation, säger Catherina Fored, förbundsdirektör på Sveriges Arkitekter.

Ariella Nisell efterträder tidigare kommunikationschef André Johansson.

För mer information kontakta:

Erika Sjöö

Kommunikatör och vikarierande pressansvarig Sveriges Arkitekter