Pressinbjudan: En säker arbetsplats – seminarium i Linköping

Sveriges Byggindustrier anser att det är helt oacceptabelt att medarbetare omkommer eller skadas på sina arbetsplatser på grund av säkerhetsbrister. Genom fokusområdet En säker arbetsplats vill Sveriges Byggindustrier höja medvetenheten om säkerhetsfrågorna på byggarbetsplatserna och få alla aktörer i byggprocessen att ta sitt arbetsmiljöansvar på allvar, så att olyckor förebyggs och förhindras. Vi arbetar för en nollvision vad gäller olyckorna.

Arbetet med En säker arbetsplats handlar om att

• öka kunskaperna och kompetensen vad gäller säkerhetsfrågorna,
  • förbättra attityderna till säkerhetsfrågor hos företagsledning och medarbetare,
  • få säkerhetsfrågorna brett förankrade i hela byggbranschen.

Denna dag deltar bl.a. byggföretag, beställare, fackliga representanter och skyddsombud samt Andreas Nilsson, som råkade ut för en arbetsplatsolycka 2009 – mot alla odds har han lärt sig gå igen!

Välkommen!

Datum:              Tisdag den 28 april

Tid:                     Kl 12.30 – ca 16.30

Plats:                  Konsert & Kongress, Linköping

Mer information om dagen hittar du på www.sverigesbyggindustrier.se/reflektionsdagen2015

Meddela oss gärna om du kan komma eller inte. Maila till arbetsmiljörådgivare patrik.jakobsson@sverigesbyggindustrier.se eller ring 018-56 61 24. Han svarar också på dina ev frågor.

Pressbilder: http://www.mediabank.bygg.org

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. 3100 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. Vår vision är ett hållbart samhällsbyggande i världsklass. Se www.sverigesbyggindustrier.se