CF får ny förbundsdirektör

CF får ny förbundsdirektör - Richard Malmborg efterträder Jöran Tjernell Den sista juni gick Civilingenjörsförbundets (CF) förbundsdirektör Jöran Tjernell i pension. Idag, den 1 juli, tillträder förbundets nuvarande kanslichef, Richard Malmborg, formellt posten som förbundsdirektör. För nästan exakt ett år sedan utsåg CF:s förbundsstyrelse Richard Malmborg till nästa förbundsdirektör efter Jöran Tjernell som under våren uppnått pensionsåldern, Nu till månadsskiftet var det dags för det formella skiftet, då Tjernell gick i pension och Malmborg tar över rodret för Sacos största förbund. Richard Malmborg är 41 år, jur kand och har varit verksam vid CF sedan 1991 då han anställdes vid förbundet som ombudsman. Åren 1995-2000 var han CF:s förbundssekreterare och blev i juni år 2000 utsedd till kanslichef för förbundskansliet. Sedan november förra året är han också vice ordförande i Saco. Formellt tillträder Richard Malmborg posten som förbundsdirektör idag, den 1 juli. Civilingenjörsförbundet (CF) samlar civil- och högskoleingenjörer i Sverige. Förbundet expanderar kraftigt och är med sina drygt 90 000 medlemmar det största förbundet inom akademikerorganisationen Saco. För mer information kontakta: Richard Malmborg, telefon: 08-613 81 43, 070-564 13 63 Agneta Wändell, informationschef, telefon: 08-613 80 60, 070-630 78 41 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00160/wkr0002.pdf