Kungen delar ut Polhemspriset 2017

Media välkomnas att närvara vid prisutdelningen som sker ca kl. 21.30 torsdagen den 19 oktober i Tekniska muséets nya eventhall i Stockholm.

H.M. Konungen närvarar för att överlämna Polhemspriset, Sveriges äldsta och finaste tekniska utmärkelse.

Dessutom kommer flera statsråd och riksdagsledamöter, företagsledare samt framstående ingenjörer och opinionsbildare inom teknik och innovation att vara på plats.

Det kommer erbjudas intervjutillfällen med pristagaren under kvällen samt fotografering efter själva prisöverlämnandet.

På måndagen (16/10) innan prisutdelningen kommer pressmaterial om pristagaren att distribueras.

OBS! Obligatorisk föranmälan, senast onsdagen den 18 oktober.

TID: Torsdagen den 19 oktober kl. 18.00-22.30 (priset delas ut vid ca 21.30)

PLATS: Tekniska muséet, Musievägen 7 i Stockholm

ANMÄLAN: Görs till Sveriges Ingenjörers pressekreterare Alexander Orlinge via alexander.orlinge@sverigesingenjorer.se / 070-962 47 33

Om Polhemspriset

Polhemspriset är Sveriges äldsta tekniska utmärkelse och förvaltas av Sveriges Ingenjörer. Det delas ut för teknisk innovation på hög nivå eller för genialisk lösning av ett tekniskt problem. Innovationen ska finnas tillgänglig på den öppna marknaden och vara konkurrenskraftig. Den ska även vara uthålligt miljövänlig.

Det är med sina 145 500 medlemmar det största förbundet inom akademikerfederationen Saco.