A non smoking generation kan vinna reklampris

Report this content

Tillsammans med PR-byrån Agent kommunikation är A Non Smoking Generation en av de nominerade i årets upplaga av kommunikationstävlingen Guldägget.

I samband med World No tobacco Day lanserade Non Smoking Generation parfymen Deception by Marlboro med de PR-metoder tobaksindustrin använder. För detta är de nu nominerade i den 48e upplagan av kommunikationstävlingen Guldägget som arrangeras av Sveriges Reklamförbund.

Kampanjen liknade vanlig tobaksmarknadsföring, men parfymen doftade med sin glamorösa förpackning destillerad fimp.

Den 2 april arrangeras gala med prisutdelning på Konserthuset i Stockholm och då får vi veta om det blir kampanjen Deception by Marlboro som tar hem priset i tävlingens PR-kategori. På guldagget.se/2009 kan man se alla nominerade i årets upplaga av tävlingen.

Uppdragsgivare: A Non Smoking Generation

PR-byrå Agent Kommunikation / Tank/Y&R Konceptutvecklare Fredrik Forsling PR-konsult Marko Määttä

Pressbilder: cisionwire.se/sveriges-kommunikationsbyraer

Digge Zetterberg, projektledare Guldägget, 073-596 84 38
Morgan Öberg, informationschef, Sveriges Reklamförbund, 070-377 65 64

Sveriges Reklamförbund
Sveriges Reklamförbund är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själv. Exempelvis bistår vi med juridisk kompetens och ARU-auktorisation. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle.

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges mest kreativa kommunikationslösningar och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldagget.se