Guldägget fyller 50 år. Komm & hör en kreatör!

Sveriges Kommunikationsbyråer önskar fira Guldägget 50 år med att bjuda Sverige på kreativitet. Det gör vi genom att ta kreatörer på turné genom Sverige.

Under devisen ’Komm & hör en kreatör’, besöker vi parvis byråer, skolor och företag i  landet. Härnösand, Östersund och Jönköping är några av de hittills planerade städerna.

– Fem decennier med en tävling som belönar kreativitet är en bra utgångspunkt  för många frågeställningar kring just kreativitet. Och vem kan vara bättre på  att berätta om det än de som vunnit ett guldägg, säger Jessica Bjurström, vd på  Sveriges Kommunikationsbyråer.

På turnén ska kreatörerna prata om kreativitet förstås men också om sina  Guldäggsbelönade kampanjer. I samband med föreläsningen kommer det  också visas en 15 minuters film gjord av 5 svenska reklam-, design- och  kommunikationskolor. Temat på filmen är Guldägget 2061. Vad morgondagens  kommunikatörer tror om framtidens kommunikation, 50 år framåt i tiden.

Genom ett unikt samarbete med Talarforum kan kreatörerna bokas till en mindre  administrationsavgift (som går till Talarforum, våra medlemsbyråer och skolor  bokar via oss), och förutom resekostnaderna så gör kreatörerna det här pro-bono.  Turnén ’Komm & hör en kreatör’ är ett seminariepass på 55 minuter som önskar  inspirera och uppmuntra till samtal om vad kreativitet kan göra.

– Jag är övertygad om att många arbetsplatser kommer uppskatta föreläsningen.  Kreativitet handlar mycket om öppna sinnen och nyfikenhet som ju underlättar när  man ska lösa problem. Och det är ju bland annat vad många försäljningsavdelningar  gör hela dagarna, säger Jessica Bjurström.

Kreatörer:

Daniel Ilic, Creative Director, North Kingdom
Frank Hollingworth, Creative Director, King
Håkan Engler, Creative Director, TBWA
Jonas Enghage, Copywriter, Forsman Bodenfors
Josephine Wallin, Art Director, Lowe Brindfors
Martin Cedergren, Creative Director, Åkestam Holst
Monica Born, Copywriter, Åkestam Holst
Hedvig Hagvall Bruckner, Copywriter, King
Lotta Mårlind, Art Director, Garbergs

Vi drar igång den 21 april på Ny Reklam i Jönköping och besöker sedan:
Skövde Malmö Göteborg Karlstad Falun Östersund Härnösand med flera.

Se bifogade filer för mer info.

Kontaktinformation:
Nicole Lage-Vianna,
+46(0)701418891,  nicole@komm.se

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på  www.guldägget.se

Om Sveriges Kommunikationsbyråer
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se

Taggar:

Om oss

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för konsulter inom åtta olika discipliner av marknadskommunikation: action marketing, design, direktreklam, event, interactive, media, pr, och reklam. Vi arbetar med och för våra medlemmar på två sätt: som medlemsorganisation och som intresseorganisation.