Cecilia Schön Jansson blir VD i Sveriges Kommunikatörer

Styrelsen har utsett Cecilia Schön Jansson till VD i Sveriges Kommunikatörer. Cecilia har under det senaste året förutom att vara dess ordförande också operativt lett verksamheten. I samband med stämman den 21 mars 2013 lämnar Cecilia sitt uppdrag som ordförande.

- Cecilia har gjort ett utmärkt jobb under det dryga år hon också fungerat som operativ ledare för föreningen. Jag är mycket nöjd med att Cecilia velat gå in i den här uppgiften. Med Cecilia kommer vi att ha handlingskraftig VD med rätt bakgrund inom kvalificerat kommunikationsarbete i olika företag och som väl känner vår organisation, personerna och de uppgifter som ligger framför oss. Det är bra för föreningens medlemmar, säger Per Mossberg, vice ordförande i Sveriges Kommunikatörer.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att leda Sveriges Kommunikatörers verksamhet i en tid när behovet av att utveckla kommunikativa företag och organisationer bara ökar och förtroendefrågor blir allt mer centrala för att skapa framgångsrika företag, säger Cecilia Schön Jansson.

Cecilia Schön Jansson har en bakgrund som kommunikationsdirektör i försvars- och säkerhetskoncernen Saab, Alecta, Skanska och Trygg Hansa.

För mer information, kontakta:
Per Mossberg, vice ordförande, 070-517 64 00
Cecilia Schön Jansson, VD, 070-560 42 51

Sveriges Kommunikatörer är yrkesnätverket för alla som professionellt arbetar med kommunikation. Föreningen har 5 800 medlemmar som arbetar i företag, organisationer, offentlig förvaltning eller som konsulter. Vi ökar kunskapen och insikten om att information och kommunikation påverkar alla verksamheters förmåga till framgång. Läs mer på www.sverigeskommunikatorer.se.