GRATTIS GOTLAND Här finns psykolog på varje vårdcentral- inbjudan till seminarium i Almedalen

Är psykisk hälsa en klassfråga? Vem som helst kan behöva en psykolog någon gång i livet. Men tillgängligheten är begränsad. Psykologförbundet kräver en psykolog på varje vårdcentral.

Moderator: Anders Milton, tidigare nationell psykiatrisamordnare

Medverkande: Malin Edlund, leg psykolog och just nu aktuell som Radiopsykologen i Sveriges Radio Jan-Åke Simonsson (s), hälso- och sjukvårdspolitiker i Västra Götalandsregionen och ledamot i SKL´s sjukvårdsdelegation Per-Olof Sjöblom, förvaltningschef psykiatri Skåne och sakkunnig i psykiatrifrågor på Socialdepartementet Lars Ahlin, förbundsordförande Sveriges Psykologförbund

Tid: Tisdag 30 juni kl 10:45 – 12:00 Plats: Kårhuset Rindi, Tage Cervins gata 1, Visby

Välkommen!