Stora Psykologpriset 2014 -  Pressinbjudan till prisutdelningen 7 okt.

Den 7 oktober delas Stora Psykologpriset ut för sjätte gången. I samband med prisceremonin på Berns Salonger arrangeras mingel och miniseminarier som riktar sig till både yrkesverksamma psykologer, psykologstudenter och andra som är intresserade av psykologi. Konferencier är Per Naroskin.

Stora Psykologpriset är ett årligt återkommande pris som från och med år 2014 delas ut i regi av Sveriges Psykologförbund med Pearson Assessment som huvudsponsor. Priset och prissumman på 50 000 kronor går till en yrkesverksam psykolog som genom sitt arbete bidragit till att förbättra människors livskvalitet och till att bättre ta tillvara mänskliga resurser.

Årets finalister är:

Professor Gerhard Andersson

Professor Anders Broberg

Psykolog och med dr Rickard Wicksell

Finalisterna håller miniseminarier om sitt arbete och forskning. Det handlar bland annat om internetterapi, anknytning och smärta. Efter det sker prisutdelningen.

Tid: 7 oktober kl. 17 - 19

Plats: Berns Salonger i Stockholm

Mer information om finalisterna och prisutdelningen finns här:
www.storapsykologpriset.se

Anmälan till:

susanne.bertman@psykologforbundet.se

Sveriges Psykologförbund är fackförbundet för legitimerade psykologer, forskare inom psykologi och psykologstuderande. Förbundet har 10 900 medlemmar och tillhör Saco.mer info finns på www.psykologforbundet.se och www.facebook.com/psykologforbundet