Almedalen kl. 10.30: Seminarium med Charlie Beckett om journalistikutveckling och mediekonsumtion

Strax börjar seminariet ”Vinna eller försvinna – Hur ser framtiden ut för public service och tidningsbranschen?” med bland andra den brittiske medieforskaren Charlie Beckett.
Välkomna till Wisby Strand Congress & Event kl. 10.30.

– Den som verkligen vill få ett grepp om de stora förändringar som nu sker ska lyssna på Charlie Beckett, säger Sveriges Radios vd Cilla Benkö.

Charlie Beckett intervjuas av Helena Groll i gårdagens Studio Ett. Foto: Jenny Mattsson/Sveriges Radio

Charlie Beckett är medieforskare och grundare av ”Polis” – en tankesmedja om internationell journalistik vid London School of Economics.
– Charlie Beckett är en av få som följer utvecklingen i Europa på djupet och kan sätta in de svenska förhållandena i ett internationellt perspektiv, säger Cilla Benkö.

I seminariet medverkar även Jan Helin (Aftonbladet), Heidi Avellan (Sydsvenskan) och Cilla Benkö (Sveriges Radio).

Tisdag 2 juli kl. 10.30-12.30, Wisby Strand Congress & Event
Moderator: Staffan Sonning (Sveriges Radio)