Anna Stenberg ny kanalchef på Sveriges Radio Kristianstad

Ny kanalchef på Sveriges Radio Kristianstad blir Anna Stenberg. Anna Stenberg har tidigare bland annat varit t.f. kanalchef i Kristianstad, teknisk områdeschef samt arbetat med framtidsfrågor inom Sveriges Radio.

Anna Stenberg. Foto: Sveriges Radio

– Jag är väldigt glad – det här är mitt drömjobb, säger Anna Stenberg som närmast kommer från arbetet som nyhetschef på Kristianstadsbladet.
– Det var en nyttig erfarenhet att komma utanför radions värld och få pröva på något annat, säger Anna Stenberg.

Magnus Quick, områdeschef i Syd, är nöjd med rekryteringen:
– Vi får en kompetent ledare, en duktig publicist och en person som är väl förankrad i sändningsområdet som ny kanalchef på Sveriges Radio Kristianstad.

Anna Stenberg har studerat vid journalisthögskolan i Sundvall och anställdes på Sveriges Radio 1999. Hon tillträder 1 januari.

Pressbild:
Anna Stenberg. Foto: Sveriges Radio