Möt Jens Möller, Kristian Åström och Cecilia Uddén i Umeå 24 september

Välkomna till Rex och rådhusets festsalar, Rådhustorget i Umeå. Insläpp och mingel med korrespondenterna från kl. 17.00, seminariet startar kl. 17.30. Utrikeskorrespondenter på plats: Jens Möller (Norge & Island) , Kristian Åström (Ekonomi) och Cecilia Uddén (Kairo), i samtal med moderator Helena Groll.

- Förra året reste Sveriges Radios korrespondenter ungefär 1500 dagar. De var ute med sina inspelningsapparater och satellitsändare för att möta berörda människor. För att förstå och förmedla berättelser om världen till radiolyssnare i Sverige, säger Per Eurenius, utrikeschef, Sveriges Radio.

Radiokorrespondenterna möter nu lyssnare i hela Sverige med en turné som startade på ett fullsatt Södra Teatern i Stockholm den 19 augusti, fortsatte till Göteborg och Malmö och kommer nu till Umeå och Uppsala under september. Fritt inträde.

Pressbild
Stående: Maria Persson Löfgren,Inger Arenander, Beatrice Janzon, Agneta Furvik, Katja Magnusson, Jens Möller, Lotten Collin, Staffan Sonning, Richard Myrenberg, Kristian Åström, Cecilia Uddén. Sittandes: Daniel Alling, Paloma Vangpreecha, Margita Boström, Roger Wilson,Janne Andersson, Anna Landelius, David Carlqvist, Thella Johnson. Sveriges Radios korrespondenter. Sveriges Radio Ekot. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio http://sverigesradio.se/Diverse/AppData/isidor/images/News_images/1191/3390920_2048_1151.jpg

Enskillda bilder på korrespondenterna finns på www.sverigesradio.se/press.

För mer information och ackreditering, vänligen kontakta:
Carina Claesson, projektledare Sveriges Radio
carina.claesson@sverigesradio.se