Ny chef för Sveriges Radio i Västsverige föreslås

Sveriges Radio har idag inlett mbl-förhandlingar om att tillsätta en ny områdeschef  för Sveriges Radio i Västsverige, där verksamheterna vid Sveriges Radio Göteborg, Sjuhärad, Skaraborg och Väst ingår. För tjänsten som områdeschef föreslås Gunilla Sax.

Gunilla Sax föreslås som ny områdeschef för Sveriges Radio i Västsverige.
Foto: Johanna Eriksson/Barometern-OT

Gunilla Sax är för närvarande tidningschef och ansvarig utgivare för Barometern-OT och ingår i Gotakoncernens ledningsgrupp, ett jobb som hon haft sedan år 2000. Innan dess arbetade Gunilla under 20 år i Sveriges Radio, bland annat som kanalchef för Sveriges Radio Örebro.

Gunilla Sax kommer att tillträda tjänsten som områdeschef stegvis under september och fullt ut från och med 1 oktober. Mbl-förhandlingarna avslutas i morgon då definitivt beslut tas.

Tidigare områdechefen Nina Glans blir kanalansvarig för P1 från och med i höst, ett uppdrag som hon redan nu påbörjat.

Pressbild:
Gunilla Sax. Foto: