Pressinbjudan: Så ska Malmö bli en bättre stad

Hur minskas segregationen i skolan? Hur skapas jobben? Det vill Sveriges Radios Din Gata 100,6 och P4 Malmö veta. Därför bjuder de in medborgarna och makthavarna till Äkta Malmö, en eftermiddag fylld av diskussioner och musik.

På plats på Moriska paviljongen finns integrationsminister Erik Ullenhag (FP), bostadsminister Stefan Attefall (KD), Anja Sonesson (M), Ilmar Reepalu (S) och Andreas Schönström (S). Tillsammans med en panel med eldsjälar, föräldrar, rektorer och elever kommer de att försöka hitta lösningar på de utmaningar som Malmö står inför.

– Alla har en åsikt om Malmö, säger Danina Mahmutovic, en av programledarna för Äkta Malmö. Vår stad har blivit slagträ i många debatter och problemen ältas överallt. Men hur kan vi blicka framåt? Det är dags att samla de goda idéerna och låta folket komma till tals. Det är ett unikt tillfälle att ställa frågor, få svar och höra vad andra tycker.

Malmöbanden Advance Patrol, Discoteka Yugostyle och Klubbkören spelar live från scenen. Programledare är Svjetlana Pastuhovic från P4 Malmö och P1, Andreas Matz från P4 Rock och Radiosporten och Danina Mahmutovic från God morgonshowen på Din Gata. Reporter är Ehsan Noorozi från Din Gata och P4.

Tid: Tisdag 24 april kl 15.00 – 18.00
Plats: Moriska paviljongen, Norra Parkgatan 2, Malmö
Ingen åldersgräns och fri entré.
Din Gata och P4 Malmö direktsänder från Moriska paviljongen.

Läs mer om evenemanget:

Susanne Fatah, projektledare