Radiodagen: SR P3 Live Session tog hem Årets Musik

Liv Ungermark och Karin Forsmarks program P3 Live Session blev utsett till Årets Musik för sin levande musik, lekfullhet och djuplodande artistporträtt.

Årets musik 2008: P3 Live Session, Liv Ungermark och Karin Forsmark/SR Göteborg
Motivering: Med i högsta grad levande musik tas publiken med storm. Djuplodande artistporträtt och lekfulla intervjuer bildar en naturlig klangbotten till programmets höga ambitioner.

P3 Live Session är P3:s program för skräddarsydda livespelningar, oväntade artistsamarbeten och spännande intervjuer med de uppträdande, allt inför publik. Programmet startade i februari 2007 och tog då över stafettpinnen från Musikjournalen Live, vinnare av Svenska Arrangörsföreningens pris för Årets musikmedia på Manifestgalan 2007. Producenter sedan starten är Liv Ungermark och Karin Forsmark.

P3 Live Session sänds de tre första onsdagarna varje månad kl 21.30-23.00.
Hemsida: www.sr.se/p3/livesession

Pressbilder: