Danderyd kommun satsar på vägunderhåll

Välskötta och framkomliga vägar när Svevia fortsätter att sköta om vägarna i Danderyd kommun.

Från och med 1 maj kommer Svevia utföra och ansvara för driftuppdrag i Danderyd kommun, vilket omfattar gatudrift och vinterväghållning.

–Vi byter vägmarken, sopar, och ansvarar för vägslåtter och tillsyn av vägar. Under vintertid utför vi snöröjning och halkbekämpning. Det här kommer att skapa ett mervärde för Danderydsborna då vägarna blir mer framkomliga, säger Nils Balstedt, arbetschef, Svevia.

Kontraktet gäller tre år framåt och har ett värde på 12 miljoner kronor per år.

–Nu är det tredje gången på raken som vi vinner uppdraget från Danderyd kommun. Det är jätte roligt.

Nils Balstedt, arbetschef, Svevia, tfn: 070-321 41 48

Nils Balstedt, arbetschef, Svevia.