Eva Lyrstrand ny arbetschef i Svevia

Eva Lyrstrand blir ny arbetschef för Ballast Mitt i division Beläggning. Hon tillträder den 18 juni.

Eva Lyrstrand är utbildad bergsingenjör från Bergskolan i Filipstad och har lång erfarenhet från ballastverksamhet i olika ledande befattningar. Närmast kommer hon från NCC Roads AB där hon arbetade med råvaruförsörjning.

- Jag är mycket glad över att Eva väljer Svevia. Hennes erfarenheter från tidigare befattningar kommer att vara en stor tillgång i det fortsatta arbetet med att utveckla Svevias ballastverksamhet, säger Anders Gustafsson, divisionschef, Svevia.

- Jag ser fram emot nya utmaningar inom Svevia och att jag med min breda kompetens inom täktverksamhet ska bidra till utveckling och se nya möjligheter för stenmaterial i Mitt, säger Eva Lyrstrand, tillträdande arbetschef Svevia.

Anders Gustafsson, chef division Beläggning, Svevia, 070-210 97 15.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i hela Sverige och vi omsätter 7 miljarder. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från väst till öst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se

Hennes erfarenheter från tidigare befattningar kommer att vara en stor tillgång i det fortsatta arbetet med att utveckla Svevias ballastverksamhet.
Anders Gustafsson, chef division Beläggning