Totalt slutligt emissionsbelopp i Svithoid Tankers riktade nyemission och företrädesemission

Report this content

Den totala slutliga emissionslikviden för Svithoid Tankers riktade emission som genomfördes i november 2007 och den nu i februari 2008 avslutade företrädesemissionen uppgår till 46,8 MSEK.

I Svithoid Tankers AB:s (publ) företrädesemission som genomfördes nu i februari 2008 tecknades totalt 2.266.042 aktier, en korrigering av uppgift i pressmeddelande från den 12 februari 2008. Härtill skall läggas 197.250 aktier som emitteras som ersättning för garantikonsortiet i samband med företrädesemissionen. Tillsammans med den riktade emission till vissa befintliga aktieägare som genomfördes i slutet av november 2007 och garantiprovisionen har således totalt 4.881.083 aktier tecknats. Korrigerat antal aktier efter emissionerna summera därmed till 381.000 A-aktier, 19.739.311 B-aktier, tillsammans 20.120.311 aktier. Priset per aktie i den riktade emissionen och företrädesemissionen var 10 kronor varför det slutliga totala emissionsbeloppet är 46,8 MSEK.

Kontaktpersoner Svithoid Tankers:
Fredrik Nygren, Verkställande Direktör