Antal aktier och röster i Sweco efter omvandling

Under december månad 2013 har på aktieägares begäran 6 000 A-aktier omvandlats till B-aktier med stöd av omvandlingsförbehåll i bolagsordningen. Det totala antalet röster uppgår per den 30 december 2013 till 17 586 812,3, varav A-aktier motsvarar 9 372 364 röster och B aktier 8 214 448,3 röster. Det totala antalet aktier uppgår till 91 516 847, varav 9 372 364 A-aktier och 82 144 483 B-aktier. Aktiekapitalet uppgår till 91 516 847 SEK.

Sweco innehar vid denna informations offentliggörande 398 965 egna B-aktier. Sweco äger dock inte rösträtt för de B-aktier som bolaget innehar. Sweco äger dock inte rösträtt för de B-aktier som bolaget innehar.

Lisa Lagerwall, chefsjurist på Sweco, 08-695 66 16, lisa.lagerwall@sweco.se

Sweco är ett internationellt konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur. Sweco omsätter cirka 8,8 miljarder SEK och har cirka 9 000 anställda i Norden och i centrala och östra Europa.  För närvarande genomför Sweco uppdrag i cirka 80 länder runt om i världen. Sweco är noterat på NASDAQ OMX Stockholm AB.

Informationen är sådan som Sweco ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 december 2013 kl 08:30.