Finansiell information från SWECO 2000

Finansiell information från SWECO 2000 SWECO planerar att lämna finansiell information följande dagar år 2000: Bokslutskommuniké för 1999 tisdag 15 februari Bolagsstämma onsdag 12 april, kl. 16.00 Delårsrapport januari-mars torsdag 4 maj Halvårsrapport januari-juni fredag 18 augusti Delårsrapport januari-september onsdag 1 november Bokslutskommuniké för 2000 planeras att lämnas i februari 2001. SWECO är Sveriges ledande kunskapsföretag inom arkitektur och teknikkonsultverksamhet med ca 2 300 medarbetare. SWECO-aktien är noterad på O-listan vid OM Stockholmsbörsen. För ytterligare information kontakta: Wigon Thuresson, VD och koncernchef i SWECO, tel. 08-695 66 02 Mårten Lindström, informationsdirektör i SWECO, tel. 08-695 60 61 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/11/20000419BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/11/20000419BIT00120/bit0002.pdf

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,5 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm