Förändrat antal aktier och röster i Sweco AB (publ)

Sweco har, enligt tidigare offentliggjord information, genomfört en nyemission av totalt 500 000 aktier av serie C. Emissionen har resulterat i att aktiekapitalet samt antalet aktier och röster i Sweco har förändrats.

Efter emissionen uppgår det totala antalet aktier i Sweco till 122 483 819, varav 10 533 731 aktier av serie A, 110 550 088 aktier av serie B och 1 400 000 aktier av serie C, motsvarande 21 728 739,8 röster i bolaget. Aktiekapitalet uppgår till 122 483 819 kronor.

Sweco innehar vid denna informations offentliggörande 1 055 416 egna aktier av serie B och 1 400 000 egna aktier av serie C, totalt 2 455 416 egna aktier. Sweco äger dock inte rösträtt för de B- och C-aktier som bolaget innehar.

Lisa Lagerwall, chefsjurist Sweco, 08-695 66 16, lisa.lagerwall@sweco.se

Per Holmlund, presschef Sweco, 073-156 03 12, p.holmlund@sweco.se

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara  byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,5 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. www.sweco.se.

Informationen är sådan som Sweco AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 maj 2017 klockan 07:45.