Förändrat antal aktier och röster i SWECO AB (publ)

Sweco har, enligt tidigare offentliggjord information, emitterat 13 116 828 aktier av serie B att utgöra vederlag till de Grontmij-aktieägare som har lämnat in Grontmij-aktier i uppköpserbjudandet under den initiala acceptperioden. Emissionen har resulterat i att aktiekapitalet samt antalet aktier och röster i Sweco har förändrats.

Efter genomförandet av emissionen finns den 30 september 2015 totalt 105 967 466 aktier, varav 9 368 164 aktier av serie A, 95 699 302 aktier av serie B och 900 000 aktier av serie C, motsvarande 19 028 094,2 röster i bolaget. Aktiekapitalet uppgår efter registreringen av emissionen till 105 967 466 kronor.

Sweco innehar vid denna informations offentliggörande 542 769 egna B-aktier och 900 000 egna C-aktier, totalt 1 442 769 egna aktier. Sweco äger dock inte rösträtt för de B- och C-aktier som bolaget innehar.

Lisa Lagerwall, chefsjurist Sweco, 08-695 66 16, lisa.lagerwall@sweco.se

Åsa Barsness, kommunikationsdirektör Sweco, 08-695 66 40, asa.barsness@sweco.se

Sweco är Nordens ledande konsultföretag inom hållbart samhällsbyggande. Våra 9 000 ingenjörer, arkitekter och miljöexperter utvecklar hållbara och värdeskapande lösningar för kunder och samhälle. Sweco är ett av Europas tio största   teknikkonsultföretag och utför årligen uppdrag i 80 länder över hela världen. Företaget omsätter cirka 9 miljarder SEK och är noterat på Nasdaq Stockholm.

Informationen är sådan som Sweco ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 september 2015 klockan 08:30.