Förändrat antal aktier och röster i SWECO AB (publ)

I den tidigare kommunicerade företrädesemissionen har Sweco i december 2015 sammanlagt emitterat 1 171 020 aktier av serie A och 12 123 925 aktier av serie B. Företrädesemissionen har resulterat i att aktiekapitalet samt antalet aktier och röster i Sweco har förändrats.

Efter genomförandet av företrädesemissionen finns den 30 december 2015 totalt 121 094 830 aktier, varav 10 539 184 aktier av serie A, 109 655 646  aktier av serie B och 900 000 aktier av serie C, motsvarande 21 594 748,6 röster i bolaget. Aktiekapitalet uppgår efter företrädesemissionen till 121 094 830 kronor.

Sweco innehar vid denna informations offentliggörande 637 320 egna B-aktier och 900 000 egna C-aktier, totalt 1 537 320 egna aktier. Sweco har dock inte rösträtt för de B- och C-aktier som bolaget innehar.

Lisa Lagerwall, chefsjurist Sweco, 08-695 66 16, lisa.lagerwall@sweco.se

Åsa Barsness, kommunikationsdirektör Sweco, 08-695 66 40, asa.barsness@sweco.se

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 15,2 miljarder SEK (proforma 2014). Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.

Informationen är sådan som Sweco ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 december 2015 klockan 08:30.