Grontmij-aktien avnoteras den 19 november 2015

Stockholm, Sverige, och De Bilt, Nederländerna, den 22 oktober 2015

Sweco AB (publ) (“Sweco”) (Nasdaq Stockholm; ticker SWECA och SWECB) och Grontmij N.V. (“Grontmij”) (Euronext Amsterdam; ticker GRONT) meddelar gemensamt att Euronext Amsterdam N.V., på Swecos och Grontmijs begäran, har bekräftat sitt samtycke till att avnotera de utestående stamaktierna i Grontmij ("Aktierna") från Euronext i Amsterdam ("Euronext"). Denna begäran framställdes efter att Swecos offentliga uppköpserbjudande slutförts, då Sweco nu äger mer än 95 % av Aktierna.

Avnoteringen kommer att ske den 19 november 2015 och den sista dagen som Aktierna kan handlas med på Euronext kommer därför att vara den 18 november 2015.

YTTERLIGARE INFORMATION

Sweco

Kommunikationsdirektör

Åsa Barsness

M: +46 (0)703823686

E:   asa.barsness@sweco.se

Sweco AB

Gjörwellsgatan 22,

Grontmij

Michèle Negen

M: +31 88 8115884

E: michele.negen@grontmij.com

Grontmij N.V.

De Holle Bilt 22

3732 HM De Bilt

Nederländerna

Om Sweco

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje situation. Vi genomför uppdrag i 70 länder över hela värden varje år. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur med en omsättning på cirka 15,2 miljarder SEK (proforma 2014). Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholm AB. Informationen är sådan som Sweco ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 oktober 2015 kl 15.20 CET.

För ytterligare information, www.swecogroup.com.