Sören Hed ny VD för SWECO BLOCO

Sören Hed ny VD för SWECO BLOCO Sören Hed har utsetts till ny VD för SWECO BLOCO från den första september. Sören Hed är 43 år, civilingenjör och har arbetat på BLOCO sedan 1995. Han har en bakgrund som både konstruktör och uppdragsledare. De senaste åtta åren har Sören Hed varit avdelningschef för BLOCOs verksamhet på husbyggnadsområdet. Hans Olson slutar efter 11 år som VD. Han kommer att bistå företaget och bland annat fullfölja uppdragen som styrelseledamot i Stålbyggnadsinstitutet och ordförande i SVRs IT-grupp. SWECO BLOCO är en av Sveriges ledande byggtekniska konsulter. Företaget arbetar inom industri, husbyggnad samt med utveckling av ny teknik inom konstruktion och byggprojektering. Företaget har 160 medarbetare vid fem kontor i Sverige. SWECO är Nordens ledande konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur: SWECO FFNS, SWECO BLOCO, SWECO Theorells, SWECO VBB, SWECO VIAK, SWECO Projektledning, SWECO Industriteknik, SWECO Position, SWECO Energuide, SWECO Connect, SWECO Grøner och PIC Engineering. SWECO-aktien är noterad på O-listan vid Stockholmsbörsen. För ytterligare information kontakta: Ingemar Ståhl, Ordförande i SWECO BLOCOs styrelse, 070 834 12 34 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/18/20040818BIT00040/wkr0001.pdf

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,0 miljarder SEK (proforma 2015). Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.