SWECO driver renovering av tunnelbanan i Stockholm

SWECO driver renovering av tunnelbanan i Stockholm SWECO har fått i uppdrag av SL:s banavdelning att driva renoveringen av tunnelbanan vid fyra plattformar och två broar. Uppdraget är värt 6 miljoner kronor. - Vi fick uppdragen på grund av tidigare lyckade uppdrag för SL med plattformsrenovering sedan år 2000, säger Johan Axelsson, projektledare på SWECO Projektledning. Genom att arbeta med en kompetent kund och ha ett rakt samarbete har vi fått in fler projekt, vilket känns mycket roligt och stimulerande. SWECO Projektledning kommer att leda projekteringen och framtagandet av förfrågningsunderlag till entreprenörer, handla upp entreprenörer, leda bygget samt hantera avslutandet av projektet. Plattformarna som ska renoveras är på gröna linjen. Broreparationerna består i att utföra kantbalksbyte på bron över Korpmossen och omisolering av bron över Hägerstensvägen. Uppdraget ligger nu i projekteringsfasen och man kommer att påbörja byggnationen under sommaren/hösten 2005. Alla sex projekt beräknas klara hösten 2007. SWECO är Nordens ledande konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur: SWECO FFNS, SWECO BLOCO, SWECO Theorells, SWECO VBB, SWECO VIAK, SWECO Projektledning, SWECO Industriteknik, SWECO Position, SWECO Energuide, SWECO Connect, SWECO Grøner och PIC Engineering. SWECO-aktien är noterad på O-listan vid Stockholmsbörsen. För ytterligare information kontakta: Jenny Wassvik, projektledare för plattformar, tfn +46-8-695 64 36 Johan Axelsson, projektledare för plattformar och de två broarna, tfn: +46-8-695 64 45 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/26/20040826BIT00110/wkr0001.pdf

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,0 miljarder SEK (proforma 2015). Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.