SWECO Energuide utför besiktningar åt Sydkraft under 3 år

SWECO Energuide utför besiktningar åt Sydkraft under 3 år SWECOs energikonsultbolag, SWECO Energuide, har slutit ett 3-års avtal om att utföra besiktningar av ca 350 transformatorstationer, i södra Sverige, åt Sydkraft Elnät Syd AB. SWECO Energuide ska utöver besiktningar enligt myndighetskrav, även utföra statusbedömningar på utrustningarna i del av transformatorstationerna. Sydkraft, som tidigare till stor del utfört besiktningarna i egen regi, har nu beslutat att lägga ut arbetet på ett externt energikonsultföretag för att få en oberoende bedömning av anläggningstillgångarnas status. SWECO Energuide ingår i SWECO-koncernen, Sveriges största konsultföretag inom teknik, miljö och arkitektur med 2 200 medarbetare i nio bolag: FFNS, BLOCO, THEORELLS, SWECO Projektledning, VBB VIAK, SWECO Industriteknik, SWECO Position, SWECO Energuide och SWECO Connect. SWECO- aktien är noterad på O-listan vid OM Stockholmsbörsen. För ytterligare information kontakta: Kjell Persson, uppdragsledare i SWECO Energuide, tel 040-37 53 56 Erik Severin, VD i SWECO Energuide, tel. 08-695 65 24 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT00460/bit0002.pdf

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,5 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm