SWECO får ny naturgasorder i Mellansverige

SWECO har fått i uppdrag att förprojektera en cirka 13 mil lång naturgasledning mellan Nyköping och Västerås. Uppdraget utförs åt E.ON.

– Det händer mycket på naturgasområdet i Sverige. Under de senaste två åren har vi fått in uppdrag för cirka 40 miljoner kronor, säger Bo Carlsson VD i SWECO Projektledning. Uppdraget påbörjas omedelbart och ska vara avslutat med en koncessionsansökan den 31 december 2006. SWECO har arbetat med olika naturgasprojekt i södra Sverige sedan början av 1980-talet. Bland annat med för- och detaljprojekteringen av naturgasledningen från Norrköping till Oxelösund.

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 15 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,9 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm