Sweco flyttar till Nasdaq Stockholm Large Cap

Idag offentliggjorde Nasdaq att Sweco flyttas till Nasdaq Stockholms Large Cap-segment. Flytten genomförs den 4 januari 2016.

Large Cap är Nasdaq Stockholms lista över företag med ett börsvärde som överstiger en miljard euro, drygt 9 miljarder kronor. Swecos börsvärde uppgår idag till över 14 miljarder kronor.

”Vi är stolta över flytten till Large Cap-segmentet som är en milstolpe i Swecos resa. Vi har vuxit snabbt och fördubblat vår omsättning i snitt var femte år. Kärnan i vår verksamhet, att planera och utforma framtidens samhällen och städer, gynnas av megatrender som urbanisering och behovet av en klimatomställning. Det är lätt att se ett fortsatt långsiktigt behov av de tjänster vi erbjuder”, säger Tomas Carlsson, vd och koncernchef Sweco.

Tomas Carlsson, vd och koncernchef Sweco, 08-695 6660, tomas.carlsson@sweco.se

Åsa Barsness, kommunikationsdirektör Sweco, 08-695 66 40, asa.barsness@sweco.se

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 15,2 miljarder SEK (proforma 2014). Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.