SWECO förvärvar Probeko i Göteborg

SWECO Theorells förvärvar elkonsulten Probeko i Göteborg med åtta anställda. Genom förvärvet får SWECO Theorells en ökad bredd och styrka inom el.

– Vi får en bra resurs- och kompetensförstärkning på el-sidan. Probeko är starka inom vårdsektorn och de blir ett bra komplement till SWECOs övriga konsulter och arkitekter som arbetar med projekt inom vårdsektorn, säger Karin Annerwall Parö, vd för SWECO Theorells.

Probeko bildades för 20 år sedan. Företaget arbetar inom hela el-området. Företaget har uppdragsgivare från såväl de privata som den offentliga sektorn.

SWECO Theorells är, med sina cirka 350 medarbetare på ett tjugotal orter i Sverige, landets ledande installationskonsult inom El, Tele, VVS, Brand, Systemintegration, Automation och installationsrelaterade FM-tjänster.

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,0 miljarder SEK (proforma 2015). Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.