Sweco konstruerar stort köpcentrum i St Petersburg

Sweco anlitas för konstruktionen av det nya köpcentrumet Okhta Mall i St Petersburg. Resultatet blir ett 142 000 kvadratmeter stort och centralt beläget centrum av hög internationell standard.

– Uppdraget stärker vår position som en pålitlig och kompetent samarbetspartner på den växande byggmarknaden i St Petersburg. Vi är stolta över att återigen ha fått kundens förtroende när det gäller att projektera ett stort köpcentrum av hög internationell standard, säger Markku Varis, vd för Sweco Finland.

Kunden SRV Development har tidigare anlitat Sweco för konstruktionen av köpcentrumet Pearl Plaza som nyligen invigts i St Petersburg. I det nya uppdraget kommer Sweco att ansvara för konstruktionerna i Okhta Mall, som blir ett centralt beläget köpcentrum med en yta på sammanlagt hela 142 000 kvadratmeter. Swecos uppdrag påbörjas omgående.

Markku Varis, affärsområdeschef Sweco Finland, tel: +358 2073 933 01, +358 4004 785 48

Sweco är ett internationellt konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur. Sweco omsätter ca 8,8 miljarder SEK och har ca 9 000 anställda i Norden och i centrala och östra Europa. För närvarande genomför Sweco uppdrag i cirka 80 länder runt om i världen. Sweco är noterat på NASDAQ OMX Stockholm AB.