THEORELLS projekterar installationer för IKEA

THEORELLS projekterar installationer för IKEA SWECOs installationskonsulter THEORELLS har fått uppdraget att projektera VVS-, el- och styrinstallationer när IKEA i Jönköping bygger om. Uppdraget är ett i raden av flera installationsuppdrag för IKEA Fastigheter AB. Uppdraget är värt närmare 3 Mkr. - Vi har haft flera elinstallationsuppdrag åt IKEA, bl a för den pågående om- och tillbyggnaden av IKEA Kungens kurva. Förtroendet för våra elinstallationskonsulter har gjort att vi nu också får ansvara för hela installationsbiten i Jönköping, vilket är mycket glädjande, säger Kenny Andersson. IKEA i Jönköping expanderar kraftigt och utökar de 7 000 kvadratmeter som finns idag till 22 000 kvadrat, för att kunna erbjuda kunderna ett mer komplett sortiment. Varuhuset kommer att hålla öppet under hela byggtiden, varför stora krav ställs på installationerna för att upprätthålla en hög säkerhet och ett gott inomhusklimat. Ombyggnadsarbetet kommer att bedrivas etappvis, där den sista etappen ska vara färdigställd i september 2002. THEORELLS ingår i SWECO-koncernen, Sveriges största konsultföretag inom teknik, miljö och arkitektur med 2 200 medarbetare i nio bolag: FFNS, BLOCO, THEORELLS, SWECO Projektledning, VBB VIAK, SWECO Industriteknik, SWECO Position, SWECO Energuide och SWECO Connect. SWECO-aktien är noterad på O-listan vid OM Stockholmsbörsen. För ytterligare information kontakta: Jerry Kröhnke, regionchef i Göteborg, tel. 031-62 75 00 Kenny Andersson, VD i THEORELLS, tel. 08-705 06 05 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT01000/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT01000/bit0002.pdf

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,5 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm