• SWECO/

Utnyttjande av återköpsbemyndigande avseende aktier av serie C i SWECO AB (publ)

Den 16 april 2015 beslutade årsstämman i SWECO AB (publ) att bemyndiga bolagets styrelse att besluta om förvärv av egna aktier av serie C i syfte att säkra bolagets åtaganden enligt det vid årsstämman beslutade Aktiebonusprogrammet 2015.

Styrelsen har denna dag beslutat att utnyttja bemyndigandet för ovanstående syfte. Förvärv av aktier av serie C kommer att ske genom erbjudande riktat till innehavaren av samtliga utestående 900 000 aktier av Serie C, senast den 29 maj 2015 till ett pris om en krona per aktie.

Bolaget innehar för närvarande 698 764 egna B-aktier och 900 000 C-aktier, motsvarande 1,3 procent av det totala antalet aktier och 0,7 procent av rösterna i bolaget.

Lisa Lagerwall, chefsjurist Sweco, 08-695 66 16, lisa.lagerwall@sweco.se

Åsa Barsness, kommunikationsdirektör Sweco, 08-695 66 40, asa.barsness@sweco.se

Sweco är Nordens ledande konsultföretag inom hållbart samhällsbyggande. Våra 9 000 ingenjörer, arkitekter och miljöexperter utvecklar hållbara och värdeskapande lösningar för kunder och samhälle. Sweco är ett av Europas tio största teknikkonsultföretag och utför årligen uppdrag i 80 länder över hela världen. Företaget omsätter cirka 9 miljarder SEK och är noterat på Nasdaq Stockholm.

Informationen är sådan som Sweco ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 6 maj 2015 klockan 18:30.