Aet Altroff utses till chef för Customer Value Management

Aet Altroff utses till chef för Customer Value Management (CVM) i Swedbank och blir ny ledamot i koncernledningen. CVM är en ny koncernfunktion i Swedbank som kommer att utveckla arbetet med att skräddarsy tjänster och produkter till kunder.

I oktober 2016 meddelande Swedbank att Digital Banking inrättas för att öka fokus på digital utveckling och innovation. Samtidigt informerades att en ny organisation – Customer Value Management (CVM) - bildades. CVM ska öka kundlojaliteten genom att erbjuda proaktiva, relevanta och skräddarsydda erbjudanden till kunder som distribueras i rätt kanaler, vid rätt tidpunkt.

- Aets gedigna erfarenhet av banktjänster till privatkunder och av att bygga kundlojalitet är en stor tillgång för Swedbank och jag är mycket glad över att vi nu kan lansera CVM. Aet och hennes team har en viktig uppgift att fortsätta utveckla kunddata och analysförmåga på samtliga av våra fyra hemmamarknader. Målet är att nå fler nöjda och lojala kunder genom personliga erbjudanden, säger Birgitte Bonnesen, vd i Swedbank.

Aet Altroff har en kandidatexamen i ekonomi från Tallinns Tekniska Universitet. Hon har haft flera ledande positioner inom Swedbank med fokus på privatkunder och kundlojalitet.

För ytterligare information:
Claes Warrén, presskontakt, Swedbank, tel 070-375 00 54

Swedbank AB (publ) ska offentliggöra denna information enligt Marknadsmissbruksförordningen (EU) nr 596/2014, lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och Nasdaq Stockholms regelverk för emittenter. Informationen lämnades för offentliggörande den 2 februari 2017 klockan 07.05.

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 640 000 företags- och organisationskunder med 266 kontor i Sverige och 143 kontor i de baltiska länderna. 2015 hade vi 850 miljoner digitala kontakter med våra kunder. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 30 september 2016 uppgick balansomslutningen till 2 394 miljarder kronor.
Läs mer på www.swedbank.se