Anslut flera kort och koppla kundklubben till Bart

Nu utökas betaltjänsten Bart med nya funktioner för att göra det enklare att betala. Med den nya versionen av appen går det att ansluta flera kort och koppla Willys+ och Hemköp Bonuskundsprogram till Bart.

I den nya versionen av appen som släpps idag kommer beloppet automatiskt när man betalar med Bart. Det går också att lägga till flera kort i Bart. Innan betalningen godkänns väljer man bankkort direkt i appen. På www.bart.se går det att ansluta och namnge upp till nio kort.

En annan nyhet är att man kan koppla sin kundklubb, Willys+ eller Hemköp Bonuskundsprogram till Bart. Alla kort som ansluts till Bart omfattas av kundklubben och rabatter, erbjudanden och bonus följer med på samma sätt som medlemskortet används.

– Kontanter används i all mindre utsträckning och det gör det allt viktigare för oss att kunna erbjuda nya möjligheter när det gäller sättet att genomföra betalningar. Mobila betalningslösningar är i startgroparna och vi lanserar nu nya funktioner i appen som ska göra det enklare och mer användbart för våra kunder, säger Carl Molinero, chef för Digital Business Development på Swedbank.

Swedbank och sparbankerna samarbetar idag med Axfood som har ca 400 butiker där man kan betala med Bart. Butiker som ingår är Willys, Willys Hemma, Hemköp, PrisXtra och ett trettiotal Tempo butiker.

Ta del av de nya funktionerna genom att uppdatera Bart-appen. För att få mer information och/eller registrera sig, besök www.bart.se.

För ytterligare information:
Carl Molinero, chef Digital Business Development, Swedbank, tfn: 072-227 3983
Emma Bergfeldt, presskontakt, Swedbank, tfn: 070-203 4999

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och 622 000 företags- och organisationskunder med 205 kontor i Sverige och 129 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 31 mars 2018 uppgick balansomslutningen till 2 469 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se