Christer Trägårdh ny chef för Swedbanks östra region

Christer Trägårdh har utsetts till ny chef för Swedbanks östra region. Christer Trägårdh är för närvarande VD i Bergslagens Sparbank och har lång erfarenhet av banksektorn. Han tillträder sin nya tjänst den 4 augusti och kommer ingå i bankens koncernledning.

Christer Trägårdh har varit VD i Bergslagens Sparbank sedan 2009. Dessförinnan arbetade han i drygt 20 år på Handelsbanken i olika chefspositioner, bland annat på ett flertal kontor. Under åren som VD i Bergslagens Sparbank har Christer Trägårdh lyckats att göra Bergslagens Sparbank till en av de lönsammaste bankerna i Sverige.

Jag är väldigt glad över att ha rekryterat Christer som har en gedigen erfarenhet. Hans arbete i Bergslagens Sparbank kännetecknas av ett bra ledarskap och utmärkt affärsmannaskap vilket är värdefullt i vårt fortsatta arbete i regionen, säger Michael Wolf, VD på Swedbank.

Det känns oerhört roligt och inspirerande att få förtroendet att leda Swedbanks östra region. Jag hoppas att med min erfarenhet och mitt stora engagemang kunna bidra till att stärka regionens roll ytterligare, säger Christer Trägårdh.

Christer Trägårdh efterträder Marie Halling och tillträder sin nya tjänst den 4 augusti. Till dess kommer Harald Bengtsson, biträdande regionchef i östra regionen vara tf regionchef.

Swedbanks östra region omfattar totalt 47 kontor i Jönköpings, Kalmars, Örebros och Östergötlands län.

För ytterligare information:
Cecilia Hernqvist, kommunikationsdirektör, Swedbank, tfn: 08-585 907 41
Anna Sundblad, presschef, Swedbank, tfn: 070-321 39 95

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har ca 8 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 305 kontor i Sverige och cirka 180 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 31 december 2013 uppgick balansomslutningen till 1 820 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se