Inbjudan till presentation av Swedbanks bokslutskommuniké januari – december 2015

Tisdagen den 2 februari klockan 07.00 publiceras Swedbanks bokslutskommuniké för perioden
januari – december 2015. I samband med detta inbjuds till följande:

Telefonkonferens för analytiker 2 februari klockan 08.30
Swedbanks VD och koncernchef Michael Wolf, koncernfinanschef Göran Bronner samt koncernriskchef Anders Karlsson presenterar rapporten. Telefonkonferensen hålls på engelska och direktsänds på www.swedbank.se/ir där även en inspelning kommer att finnas tillgänglig efteråt.

För att delta i telefonkonferensen, ring 08 505 564 74 eller +44 203 364 5373 fem minuter innan konferensen startar.

Lunchpresentation för investerare och analytiker i Stockholm 2 februari klockan 11.30
VD Michael Wolf, finanschef Göran Bronner och riskchef Anders Karlsson presenterar rapporten och svarar på frågor i Swedbanks lokaler på Regeringsgatan 30-32 i Stockholm, hissgång A, våning 4. Presentationen hålls på svenska och beräknas vara avslutad senast klockan 13.00. Anmäl ditt deltagande till corporateaccess@swedbank.se senast tisdagen den 26 januari.

Mediaintervjuer 2 februari
Representanter för media är välkomna att boka tid för intervju med VD Michael Wolf, som kommer att finnas tillgänglig under dagen. Kontakta presskontakt Claes Warrén på claes.warren@swedbank.com eller 070-375 00 54 för tidsbokning.

Frukostpresentation för analytiker i London 3 februari klockan 08.00, lokal tid
Swedbanks VD Michael Wolf presenterar rapporten och svarar på frågor tillsammans med Lars Ljungälv, chef för Södra regionen, och Gregori Karamouzis, chef för Investor Relations. Presentationen äger rum på ABG Sundal Collier, 5th Floor St Martins court, 25 Newgate Street London, EC1A 7AW. Presentationen beräknas vara avslutad klockan 09.00, lokal tid. Anmäl ditt deltagande till ir@swedbank.com

För ytterligare information:
Gregori Karamouzis, chef Investor Relations
gregori.karamouzis@swedbank.com
0727-40 63 38

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter.  Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 291 kontor i Sverige och 147 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 30 september 2015 uppgick balansomslutningen till 2 312 miljarder kronor.
Läs mer på www.swedbank.se

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 647 000 företags- och organisationskunder med 225 kontor i Sverige och 136 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 19 juli 2017 uppgick balansomslutningen till 2 426 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se