Inbjudan till presentation av Swedbanks bokslutskommuniké januari – december 2018

Tisdagen den 29 januari klockan 07.00 publiceras Swedbanks bokslutskommuniké för perioden januari – december 2018. I samband med detta inbjuds till följande:

Telefonkonferens för investerare och aktieanalytiker 29 januari klockan 08.30
Birgitte Bonnesen (vd och koncernchef), Anders Karlsson (koncernfinanschef), Helo Meigas (koncernriskchef) och Gregori Karamouzis (chef för Investor Relations) presenterar rapporten. Telefonkonferensen hålls på engelska och direktsänds på www.swedbank.se/ir där även en inspelning kommer att finnas tillgänglig efteråt.

För att delta i telefonkonferensen ring 08-505 564 74 eller +44 203 364 5374 fem minuter innan konferensen startar.

Lunchpresentation för institutionella investerare och aktieanalytiker i Stockholm 29 januari klockan 12.00
Birgitte Bonnesen (vd och koncernchef), Anders Karlsson (koncernfinanschef), Helo Meigas (koncernriskchef) och Gregori Karamouzis (chef för Investor Relations) presenterar rapporten och svarar på frågor i Swedbanks lokaler på Regeringsgatan 30-32 i Stockholm, hissgång B, våning 5. Presentationen hålls på svenska och beräknas vara avslutad senast klockan 13.00. Anmäl ditt deltagande till SmartConnect.Nordics@keplercheuvreux.com senast tisdagen den 22 januari.

Mediaintervjuer 29 januari
Representanter för media är välkomna att boka tid för intervju med vd och koncernchef Birgitte Bonnesen som kommer att finnas tillgänglig under dagen. För tidsbokning kontakta Josefine Uppling på josefine.uppling@swedbank.com eller 076-114 54 21.

Möte för aktieanalytiker i London 30 januari klockan 14.15, lokal tid
Birgitte Bonnesen (vd och koncernchef) presenterar rapporten och svarar på frågor tillsammans med Gregori Karamouzis (chef för Investor Relations). Presentationen äger rum på ABGSC, St. Martins Court, 10 Paternoster Row (entrance on Newgate Street), London, EC4M 7EJ, och beräknas vara avslutad klockan 15.15. Anmäl ditt deltagande till ann.crowley@abgsc.co.uk

För ytterligare information:
Gregori Karamouzis, Chef Investor Relations, gregori.karamouzis@swedbank.com, 0727-40 63 38

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 191 kontor i Sverige och 125 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 30 september 2018 uppgick balansomslutningen till 2 461 miljarder kronor.

Läs mer på www.swedbank.se