Inbjudan till presentation av Swedbanks delårsrapport januari – juni 2010

Torsdagen den 22 juli klockan 07:00 publiceras Swedbanks delårsrapport för januari – juni 2010. I samband med detta inbjuds till följande: Telekonferens för analytiker 22 juli klockan 09:00: Swedbanks VD och koncernchef Michael Wolf, finansdirektör Erkki Raasuke samt Chief Risk Officer Göran Bronner presenterar rapporten och svarar på frågor. Telekonferensen hålls på engelska och direktsänds på www.swedbank.se/ir där även en inspelning kommer att finnas tillgänglig. För att delta i telekonferensen, ring 08-566 193 38 eller + 44 (0)1452 555 566 fem minuter innan konferensen startar. Konferens ID: 83224475. Presskonferens 22 juli klockan 10:30 på Swedbanks huvudkontor, Brunkebergstorg 8, Stockholm. Swedbanks VD och koncernchef Michael Wolf, finansdirektör Erkki Raasuke samt Chief Risk Officer Göran Bronner presenterar rapporten och svarar på frågor. Presskonferensen hålls på engelska och direktsänds på www.swedbank.se/ir där även en inspelning kommer att finnas tillgänglig. Analytikerpresentation med frukost i London fredagen den 23 juli kl 7.45 (GMT) Michael Wolf, VD och koncernchef, finansdirektör Erkki Raasuke samt IR chef Johannes Rudbeck presenterar rapporten och svarar på frågor vid en presentation på The Westbury Hotel, The Pine Room, Bond Street, Mayfair, London W1S 2YF. Presentationen beräknas vara avslutad kl. 9.00. Vänligen anmäl ditt deltagande till ir@swedbank.com. För ytterligare information: Johannes Rudbeck, chef Investor Relations, tfn: 070-582 56 56, johannes.rudbeck@swedbank.com

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 647 000 företags- och organisationskunder med 220 kontor i Sverige och 134 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 24 oktober 2017 uppgick balansomslutningen till 2 460 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se