Inbjudan till telefonkonferens på engelska för investerare och analytiker

Swedbanks styrelseordförande Anders Sundström kommer att hålla en telefonkonferens för investerare och analytiker fredagen den 12 februari klockan 18.00 med anledning av dagens uppgifter i media angående den anmälan som inkommit till Ekobrottsmyndigheten mot tidigare vd och koncernchef Michael Wolf.

För att delta i telefonkonferensen, ring +46 8 505 564 74 eller +44 203 364 53 73 fem minuter innan konferensen startar.

Gregori Karamouzis, Head of Investor Relations, +46 72 740 63 38

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter.  Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 275 kontor i Sverige och 144 kontor i de baltiska länderna. 2015 hade vi 850 miljoner digitala kontakter med våra kunder i Sverige. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 30 december 2015 uppgick balansomslutningen till 2 149 miljarder kronor.
Läs mer på www.swedbank.se