Ny chef för Swedbank i Luxemburg

Lars Friberg har utsetts till VD för Swedbank Luxembourg SA. Lars Friberg, som även har utsetts till chef för Private Banking i Swedbanks svenska bankrörelse, tillträder befattningarna efter sommaren – Genom utnämningen stärker vi Private Banking inom koncernens olika delar vilket gynnar våra kunder, säger Peter Rydell, styrelseordförande för Swedbank Luxembourg. Från och med den 1 juli ingår Swedbank Luxembourg i affärsområdet Svensk bankrörelse. För ytterligare information: Peter Rydell, styrelseordförande, Swedbank Luxembourg SA, tfn: 031-739 15 01 eller 0706-55 57 08 Anna Sundblad, presschef, Swedbank, tfn: 070-321 39 95

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 647 000 företags- och organisationskunder med 225 kontor i Sverige och 136 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 19 juli 2017 uppgick balansomslutningen till 2 426 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se